PRZEMEX Lublin

Wycieranie kurzu

Czas to najcenniejsza waluta w branży usługowej. Gdy chodzi o sprzątanie biurowców lub mieszkań, klientom zawsze zależy na tym, by realizacja zleconych zadań była szybka i satysfakcjonująca – zarówno pod kątem tempa, jak i jakości usług. Chcesz poznać tajemnice, które pozwolą Ci zaoszczędzić czas przy sprzątaniu? W poniższym materiale przedstawiamy kilka ciekawych wskazówek.

Wprowadź codzienną profilaktykę

Sprzątanie mieszkań nie będzie tak pracochłonne i uciążliwe, gdy zaczniesz na bieżąco pozbywać się zanieczyszczeń i zabrudzeń. Jeśli więc używasz konkretnego przedmiotu, odłóż go później na miejsce. W przypadku zabrudzenia kanapy, podłogi lub stołu podczas posiłku, wytrzyj i wyczyść powierzchnię, nim płyn zaschnie i barwniki zostaną wchłonięte w strukturę włókien. Dzięki temu w pomieszczeniach zawsze będzie panować porządek, a samo sprzątanie będzie polegać na podstawowych czynnościach, np.:

  • odkurzaniu,
  • myciu okien
  • myciu podłóg,
  • wycieraniu kurzy.

Jak poradzić sobie z tym problemem w biurach? Informując pracowników o podstawowych zasadach zachowania czystości części wspólnej. Uczulaj zespół na to, by po posiłku odnieść talerze i sztućce do zmywarki po prostu pozmywać po sobie – chyba że w firmie zatrudnione są osoby odpowiedzialne za sprzątanie biura i w zakresie ich obowiązków jest również zmywanie.

Nie od razu Rzym zbudowano

Oczywiście wprowadzenie dużych zmian z dnia na dzień jest niemożliwe. Każdy z nas ma swoje nawyki i przyzwyczajenia, które prawdopodobnie nabywał przez lata. Staraj się zatem stopniowo wprowadzać zmiany. Jak tylko zobaczysz, że dany przedmiot leży w innym miejscu, niż powinien, nie denerwuj się na siebie i po prostu odłóż go tam, gdzie powinien się znajdować.

Co zrobić, gdy w firmie masz problem z pracownikami, którzy nie sprzątają po sobie (np. nie chowają brudnych naczyń do zmywarki i pozostawiają je na stole)? Początkowo spróbuj wysłać wiadomość zbiorczą z prośbą o zmianę nawyków. Gdyby to nie pomogło, zostaw informację w kuchni lub części jadalnej. Tak pozornie prosta czynność będzie mieć znaczący wpływ na efektywność pracy specjalistów odpowiedzialny za sprzątanie biura.

Planuj sprzątanie biur i mieszkań z wyprzedzeniem

Dobry plan działania to podstawa, by zorganizować proces sprzątania w sposób profesjonalny i efektywny. Stwórz więc listę etapów od A do Z i po zakończeniu kolejnego zadania, zaznaczaj to na kartce lub w aplikacji.

Jak to powinno wygląda? Przykład:

  • krok 1 – mycie podłóg w części socjalnej,
  • krok 2 – mycie podłóg w korytarzu,
  • krok 3 – wycieranie biurek na stanowiskach pracy specjalistów biurowych,
  • krok 4 – pranie dywanów w części pracowniczej (np. pomieszczeniach biurowych lub na Open Space),
  • krok 5 – wycieranie blatów i stołów w części socjalnej,
  • krok 6 – rozładowanie zmywarki,
  • krok 7 – mycie okien.

Powyższy przykład oczywiście dotyczy biura. W praktyce wszystko zależy od wielkości nieruchomości, rozkładu pomieszczeń i zakresu obowiązków. W końcu zupełnie inaczej zaplanujemy sprzątanie i zaczniemy od innych czynności w mieszkaniu, domu, firmie usługowej (np. biurze księgowym), czy na hali przemysłowej. Jest to indywidualna kwestia, którą należy wypracować wraz z doświadczeniem.

Dlaczego wcześniejsze przygotowanie planu jest tak ważne?

Ponieważ plan pozwoli na przejście między etapami w sposób płynny i z zachowaniem dbałości o detale. Nie zapomnisz o istotnych czynnościach i zobaczysz rezultaty swojej ciężkiej pracy nie tylko po stanie obiektu, ale także na kartce papieru lub w aplikacji. Jest to niezwykle motywujące do działania.

Wiesz już, jak należy działać. Niemniej jednak sprzątanie biura lub mieszkania może być pracochłonne i wymagające. Warto zatem zatrudnić specjalistów, którzy dysponują doświadczeniem, umiejętnościami, wiedzą i przede wszystkim profesjonalnymi narzędziami. Z ich pomocą pranie kanapy lub dywanów nie będzie aż tak uciążliwe i przyniesie dużo pozytywniejsze rezultaty. Skontaktuj się z zatem z firmą PRZEMEX i już dziś ustal termin oraz możliwości realizacji – niezależnie od oczekiwań i potrzeb.