PRZEMEX Lublin

odkurzanie biura

Czystość firmy to podstawa dla jej wizerunku. Higiena ma również ogromna znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu pracowników, co przełoży się na ich efektywność oraz wydajność. Sprzątanie biura powinno zatem stanowić nieodłączny element codzienności dla przedsiębiorcy lub osoby odpowiedzialnej za administrację.

Jak zorganizować sprzątanie biurowców i o czym należy pamiętać? Czy BHP ma realne przełożenie na decyzje i czynności realizowane przez specjalistów lub ekipy sprzątające? W dalszej części materiału znajdziesz informacje dot. szczegółów związanych z procesem utrzymania czystości powierzchni działalności.

Czystość miejsca pracy i przepisy BHP

BHP to skrót od określenia Bezpieczeństwo i Higiena Pracy. Zapewnienie odpowiednich warunków w miejscu pracy, jest zatem obowiązkiem pracodawcy. Jak ma się do czystości firmy? Przede wszystkim należy wykluczyć wszelkie zagrożenia, które mogą wynikać z nieczystości (np. rozlany olej w warsztacie mechanicznym, odczynniki chemiczne w laboratorium i leżące odpady w pomieszczeniach socjalnych, które mogą prowadzić do dyskomfortu lub nawet stanowić zagrożenie dla zdrowia).

Jednym z zapisów w regulaminie BHP jest zapewnienie miejsca pracy, w którym nic nie ogranicza swobody ruchu pracowników, a ich otoczenie jest bezpieczne. Istotne są także wymagania dot. ergonomii stanowiska biurowego. Pracodawca powinien więc wyposażyć specjalistów w akcesoria biurowe, z których pomocą utrzymanie ładu i czystości na biurku nie będzie stanowić dla nich wyzwania. Na liście znajdują się m.in. takie elementy, jak np. kosz na niepotrzebne dokumenty i środek czyszcząco-dezynfekujący (zwłaszcza jeśli przy danym biurku specjalista przyjmuje klientów i interesantów).

Jak widać, ww. przepisy teoretycznie nie regulują zakresu odpowiedzialności za sprzątanie biura. Jeśli jednak warunki będą powodować dyskomfort lub zagrożenie dla specjalistów (np. spowodują ryzyko poślizgnięcia się na tłustej lub mokrej posadzce), pracodawca może spodziewać się nieprzyjemności. Warto więc zatrudnić zespół, którzy każdego dnia będą dbać o czystość pomieszczeń i części wspólnych.

Jaki wpływ ma czystość miejsca pracy dla pracowników?

Z poprzedniego akapitu wiesz już, że poziom czystości otoczenia ma wpływ na bezpieczeństwo specjalistów realizujących zadania służbowe na danym stanowisku pracy. Przekłada się to zatem także na ich samopoczucie, wydajność i zadowolenie z zatrudnienia. Czyste i zadbane biuro może więc podnieść morale zespołu, co przełoży się również na jakość oferowanych usług. Wykorzystaj dostępny potencjał i już dziś wprowadź dobre zmiany do swojej działalności. PRZEMEX to firma, która pomoże Ci rozwiązać każdy problem.

Jak zadbać o czystość w miejscu pracy?

Uzależnione jest to od profilu działalności i sektora, którym zajmuje się firma lub dany oddział. Jeśli chodzi o stanowiska biurowe, zachowanie czystości nie należy do wymagających i skomplikowanych. Nieco trudniejsze może być to w przypadku kuchni restauracyjnej, czy hali magazynowej lub produkcyjnej. Tam potrzebne są dużo bardziej zaawansowane narzędzia o zróżnicowanych funkcjonalnościach i zapewniające ponadprzeciętną efektywność (np. profesjonalne szorowarki, zamiatarki i polerki).

Sprzątanie biurowców powinno obejmować:

  • regularne zamiatanie i mycie podłóg,
  • odkurzanie wykładzin,
  • przecieranie biurek i mebli (zarówno na stanowisku pracy, jak i w części wspólnej oraz socjalnej),
  • systematyczne pranie tapicerek i wykładzin (ok. 1-2 razy w roku),
  • mycie okien.

Zakres prac zależy w dużej mierze od indywidualnych potrzeb, które ustalane są na podstawie wstępnego kontaktu z klientem.

Jak widać na powyższym przykładzie, wiele czynności (w biurach) można wykonać samodzielnie lub z pomocą pracowników (jeśli wyrażą oni taką chęć). Mimo wszystko warto 1-2 razy w roku zlecić to zadanie specjalistom z profesjonalnymi narzędziami. Przy pomocy takich akcesoriów i urządzeń, jak np. generator ozonu lub szorowarki, polerki i przemysłowe odkurzacza piorące do wykładzin, doprowadzą oni Twoje miejsce pracy do perfekcyjnego poziomu czystości.

Sprawdź, co może zaoferować firma sprzątająca. Lublin jest miastem, w którym zespół PRZEMEX czeka na Twoje zlecenie. Skontaktuj się z nami już dziś i ustal szczegóły oraz termin realizacji.